sobota, 21 września 2013

Crap #4 - Uprising 44


15 września 2012 - Data światowej premiery
28 maja 2013 - Data Polskiej Premiery (!!!)


Witam. Dziś zrecenzuję grę, a raczej crapa Uprising o powstaniu warszawskim.















Przed premierą tego crapa. Wszyscy gratulowali DMD tym że odważyli się zrobić grę o dosyć kontrowersyjnym temacie mianowicie Powstanie Warszawskie.

Cytuję z forum gry-online.pl

Jeżeli będzie można wybrać stronę, to kupuję. Możliwość wcielenie się w żołnierza pacyfikującego Powstanie mogłaby - jak dla mnie - dodać tej grze naprawdę wiele uroku. ~ Tsume 

Czekam na tą produkcje z niecierpliwością, trzymam kciuki za DMD Enterprise ~SplinaMS


Jak widać komentarze przed premierą były dosyć niezłe. Słyszałem też że początkowi fani tej gry wymyślali fabułę. Jedną z nich była to że broń była przekazywana z pokolenia na pokolenie. To mogła być super gra, ale chyba im się budżet skończył (Budżet wynosił 2 mln złotych) albo przepili wszystko na wódkę. Co ciekawe na początku tzn. kiedy dopiero gra powstawała , znani ludzie z Cenega chcieli wydać tą grę w naszym pięknym kraju. Później równie znane LEM Publishing .Nikt nie chciał wydać tego gówna w Polsce. Po ponad pół roku grę wydało Play ;) . Co rzeczywiście mówi nam co zobaczymy w tej grze.

No cóż...


Przejdźmy do menu które mam w języku polskim. Wcześniejsze menu wyglądało tak:

Jak widać możemy wybrać wdeptywanie w gówno - czyli nową grę , wczytywanie etapu , Opcje , Twórców tej abominacji i najlepsze w grze (które nie zostało spieprzone) wyjście.
W wersji wydanej przez play. Menu wygląda trochę inaczej, ale mówiąc inaczej miałem na myśli większe gówno od obecnego. Gra długo wczytuje menu bo wsadzono tam rendering w czasie rzeczywistym tzn. jakąś scenę z gry i to ustawione wszystko na maxa (ustawienia grafiki). Zresztą zobaczcie sami:

(Menu główne - 11 fps na niskich ustawieniach graficznych)

Zobaczmy co możemy ustawić w opcjach tej gry.


W grze musiałem ustawić jakość grafiki na niską ponieważ gra nie została w żaden sposób zoptymalizowana.
Brawo dla DMD! Znalazłem też błąd w opcjach w wersji angielskiej. Pozostawię to bez komentarza.

Dalej w opcjach mamy do ustawienia


Muzykę i różne takie związane z dźwiękiem.


Sterowanie. Co mnie dodatkowo rozwaliło to to że "Odwrócenie Ruchu Myszy" nie zmieściło się w dwóch linijkach i dali w jednej przez co brzydko to wygląda.

Uruchamiamy grę


Gra wita nas intrem w którym ludzie gadają po polsku. Co mnie bardzo dziwi.


Po intrze słyszymy wkurzający pisk. Musiałem wyłączyć dźwiek.

Kunszt animatorów został również mocno zaniedbany. Dzięki tej grze dowiedziałem się że w tamtych czasach ludzie nie mogli zginać rąk. Kolejna rzecz którą zostawię bez komentarza.


Gra jest mocno zabugowana. Nie rozumiem dlaczego ta gra ujrzała światło dzienne. Kto dopuścił do wydania tej gry...

Zaczynamy omówieniem interfejsu.

W prawym górnym rogu mamy mini mapkę.
Kolorem czerwonym zaznaczono wrogów czyli niemców.
A zielonym polaków.

W prawym dolnym rogu mamy pokazaną broń i ilość granatów które nic nie robią wrogom, ale o tym później.

a w lewym dolnym rogu mamy naszych przyjacieli którzy mają inteligencję mniejszą niż pół najmniejszej na świecie pistacji.

Drugą rzeczą spieprzoną do reszty jest strzelanie. Gdy pierwszy raz strzelałem do wroga z max. 10 metrów zajęło mi to ponad minutę. Czemu? Nie wiem może nasz bohater bał się broni.

Ale no cóż play chociaż coś zrobiło i odrobinę poprawiło strzelanie. Co mnie bardzo ale to bardzo dziwi.

Kolejną rzeczą jest grafika. W sumie grafika nie jest taka zła. Podobały mi się lokacje i budynki ( to chyba jedyny plus gry). Jak widać wszystka kasiora poszła na lokacje a resztę wypito hektolitrami wódki absolut.

Brak barków - wow nowa "generacja" ludzi
HAHAH Ale ślepy...


Modele bohaterów są brzydkie. Wszyscy Niemcy to brodacze a Polacy nie mają barków.
Co ciekawe Niemcy mają mniejszą inteligencję niż Polacy. Czasami strzelają w ściany...

Tutaj akurat strzela w sufit.

Gra osadzona została w silniku Unity 3D który jest prawie darmowy więc nie wiem dlaczego twórcy chcą od tego szajsu 50 zloty.


Dziwnym trafem było tak że nie mogłem przejść przez schody przez koszmarny bug. Jedynym wyjściem z tej sytuacji było uruchomienie gry ponownie.

Pomówmy o ostatniej rzeczy - dźwiękach.

Dubbing został robiony chyba przed biedronką lub monopolowym.
Zresztą posłuchajcie:


Ten gościu był odpowiedzialny za dubbing.


Zdarzały się kwiatki (dotyczy wersji angielskiej) gdzie czasami mówiono językiem polskim. 
Niemcy i Polacy umieją perfekcyjnie mówić po angielsku.
Warto wspomnieć też że czasami dźwięk się urywa i przechodzi do "wiecznego" ładowania.
Muzyka nawet nawet, ale dźwięki broni przypominają te z odpustów.


Stabilność to klapa po całości.
Gra często kopała mnie w dupe wyrzucając do pulpitu.
Tak jak już wcześniej mówiłem  gra jest fatalnie zoptymalizowana (w menu mam 11 fps)
Raz zdarzyło się że wyrzuciła zapisy gry.

Najśmieszniejszą rzeczą i jednocześnie dziwną jest to że gra ma wątki z gier RTS.
W takich misjach kierujemy grupką żołnierzy. Problem w tym że mają oni fatalną inteligencję.
Raz nie mogli zastrzelić niemca który był po drugiej stronie barykady.

Czas na podsumowanie.

Gra to ośmieszenie naszych dziadków i babć które uczestniczyły w powstaniu warszawskim.
Tej gry nie można ocenić słowami.


Grafika

0

Muzyka

0

Grywalność

0


Ocena końcowa

0















Szymon Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz