sobota, 26 kwietnia 2014

Klasyka #2 - Ignition (1997)


15 czerwca 1997 (świat)
15 marca 2001 (Polska)
Inne nazwy: Bleifuss Fun (Niemcy)













Gdy nie miałem kasy na NFS , a w Polsce trwała epoka doganiania zachodu miałem Ignition. Dawał mi frajdę przez wiele godzin. Była ta produkcja szwedzkiego UDS (Unique Development Studios, a wydało ją Virgin (obecnie znane u nas z Virgin Mobile).


 Gra stawiało na arcade'ową frajdę , a nie lecenie na kasę robiąc gównianego NFS i mieć w poważaniu co się dalej stanie , a i tak fanboye i fangirls kupią czy pobiorą. 


Może gra nie była innowacyjna jak na 1997 rok , była standardowa. Najciekawszym dla mnie był tryb Persue , był to zwykły wyścig ale ostatni zawodnik który przejechał ostatnie okrążenie wybuchał. 


Ten komu udało się nie wylecieć w powietrze wygrywał. Trudniejszymi były mistrzostwa , gdzie gdy wygrywaliśmy wyścig odblokowywaliśmy nowe malutkie samochodziki i ciekawe mapki.


 Istniał również standard czyli pojedynczy wyścig , Time Trial i co ciekawe multiplayer. Niestety nie miałem nikogo który chciałby w tamtych czasach zagrać ze mną. 


Co było tutaj magią która przyciągnęła mnie? Grafika , klimat czy muzyka i te malutkie samochodziki. Jak na tamte czasy gra prezentowała się świetnie , pojazdy po wypadnięciu z trasy wybuchały , wszystko się ruszało , był nawet deszcz czy inne warunki atmosferyczne , a wszystko połączone w trójwymiar patrzony z góry. 


Tras było 10 , ale to nie przeszkadzało. Każda trasa miała swój własny unikalny klimat. Pamiętam jak często wypadałem z trasy , to mi trochę przeszkadzało bo łatwo można było wypaść. 


Grę grałem ostatnio chyba 4 lata temu , naprawdę przyjemnie mi się grało nawet dziś w czasie NFS czy innych gier. 

Polecam do zagrania , jeżeli nie dziś to może jutro?


Ocena ogólna:

10


Gra do pobrania:


Gra działa na Windows XP. By uruchomić grę włącz  Ign_win.exe lub Ign_3dfx.exe

Życzę miłej zabawy :)





Szymon Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz