środa, 30 kwietnia 2014

Crap #12 - RPM Tuning


25 lipca 2004 (Playstation 2)
17 stycznia 2005 (świat)
23 lutego 2005 (Polska)
Producent: Babylon Games / Wanadoo
Dystrybutor PL: OniGames/ City Interactive / CI Games



Dzisiaj pod widelec i nóż wpadnie produkcja Babylon Games , czyli kolejna gra podrabiająca Need For Speed Underground z roku 2003. Tak więc bez zbędnego gadania, zapraszam do czytania :D









Zaczynamy od menu , które już na początku pokazuje z czym mamy do czynienia. Twórcy nawet nie wysili się zrobić czytelnego menu. Oczywiście wszystko świeci neonem , a "modelka" wywołuje odruchy wymiotne. Muzyka wkurza na maxa , najprawdopodobniej to najnowszy majstersztyk w dziale Disco Rusko.


W samych ustawieniach nie jest lepiej. Zamiast ustawień dotyczących rozdzielczości ekranu mamy tutaj jakieś gówienka typu "Przycinanie odległej grafiki" czy "Efekt poświaty".


Przy każdym wyścigiem dostajemy " filmik" czyli wprowadzenie do fabuły. Dialogi są tutaj naprawdę beznadziejne , a sama jakość przypomina mi stare czasy na pierwszej komórce z aparatem fotograficznym.

W grze wyścigi dzielą się na dwa rodzaje:
  1. Time Trial (występuje raz na ruski rok)
  2. Zawody
Opiszę teraz ten drugi...


W normalnych grach gdy w coś uderzymy to jesteśmy szybko teleportowani obok albo cofamy i jedziemy dalej. Ale to najprawdopodobniej przerosło panów z Babylon Games , ponieważ gdy uderzymy o cokolwiek oprócz wrogów czas zwalnia przez 5 sekund potem pokazana jest "filmowa" kamera co daje kolejne 5 sekund i wreszcie odpalamy nasze autko i ruszamy co daje znowu 5 sekund. Razem 15 sekund straty, co może nawet przyczynić się do restartu wyścigu ponieważ strata będzie zbyt wielka by dogonić wrogów. Owacje na stojąco!


Przeciwnicy to banda przygłupów. Na starcie wyścigu zwalniają byśmy ich wyprzedzili , a....

 jeżeli wyprzedzą nas to i tak po chwili będziemy obejmować 1 miejsce bo przeciwnik albo zderzy się z limuzyną albo innym obiektem.

Jeszcze dziwniejsze jest to że przeciwnicy robią uniki ale jak zrobią połowę tej czynności to tracą tą umiejętność i wpieprzają się w najbliższy obiekt. Chyba ktoś zapomniał dopisać kawałek kodu albo miał wolne w pracy.

Tras jest bardzo dużo , ale niestety a raczej stety są powtarzalne. O jakichkolwiek wyzwaniach możemy pomarzyć. Co ciekawe raz na ruski rok pojawia się światełko nadziei na cokolwiek innowacyjnego , ale okazuje się że trasę przejeżdżamy przez uwaga! 15 sekund i wcale nie żartuje to jest prosta 200 m i meta.

W grze dzieją się rzeczy które nawet fizjologom się nie śniło. Po wyskoczeniu z krawędzi budynku pojazd zaczyna saltować. Po szybkim wjechaniu na pagórkowaty teren pojazd zaczyna latać. Po prostu cud miód i orzeszki.

Teraz o najlepszej stronie tej gry czyli o tuningu. Mamy tu wszystko przez tuning zewnętrzny kończąc na nitro. Niestety a raczej stety modyfikacje oprócz nitro nic nie robią , jedynie zmienia się wygląd modelu. Szkoda bo to najlepiej wykonana rzecz w tej produkcji.


Teraz o dwóch wisienkach na tym gównianym torcie. Grafika i stabilność działania.

Łooo... Czyli stabilność , znikające tekstury....


Grafika jak na tamte czasy odrażała swoją biedą , o ile można czasami nazwać to grafiką (znikające tekstury). Drzewa to proste bitmapy zrenderowane w 3D.

Gra wywala do pulpitu przy kliknięciu exit , do tego znikające tekstury. Wspaniale!


Reasumując RPM Tuning to bardzo nieudana produkcja która ma zdzierać pieniądze ile tylko się da. 
Brzydka grafika , problemy z stabilnością i muzyka która tak wkurza że chce się potnąć swoje uszy.
Nudne trasy które na dodatek są powtarzalne...
Omijajcie ten szajs z daleka. Nie dotykajcie nawet kijem z rękawiczką strażacką.


   
                                                                                                                                                     Plusy: Brak
Minusy:
Fizyka po której Einstein przewraca się w grobie
Odrażająca grafika

Trasy których jest dużo ale nic nie wnoszą
Stabilność ( wywalanie się gry czy znikające tekstury)
Nie wykorzystany potencjał tego dzieła
Nudy...



Czas na oceny


Grafika
0.5
Grywalność
0

Muzyka

0.5

Ocena

0.5

Szymon Web Developer

Morbi aliquam fringilla nisl. Pellentesque eleifend condimentum tellus, vel vulputate tortor malesuada sit amet. Aliquam vel vestibulum metus. Aenean ut mi aucto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz